بهداشت دهان و دندان

سلامت دهان و دندان یک شاخصه کلیدی برای سلامت عمومی ، بهزیستی و کیفیت زندگی است. این بیماری طیف وسیعی از بیماری ها و شرایطی را شامل می شود که شامل پوسیدگی دندان ، بیماری پریودنتال ، از دست دادن دندان ، سرطان دهان ، تظاهرات خوراکی عفونت HIV ، ترومای دهان ، دندان و نواقص هنگام تولد مانند شکاف لب و کام است.

بهداشت دهان و دندان هر جنبه ای از زندگی ما را لمس می کند. دهان شما پنجره ای برای سلامت بدن است. این می تواند نشانه هایی از کمبودهای غذایی یا عفونت عمومی را نشان دهد. بیماریهای سیستمیک ، آنهایی که بر کل بدن تأثیر می گذارد ، ممکن است ابتدا به دلیل ضایعات دهان یا سایر مشکلات دهان آشکار شوند.

چه 80 ساله و چه 8 ساله باشید ، سلامت دهان و دندان شما مهم است. امروزه بیشتر افراد از سلامت دهان و دندان بسیار خوبی برخوردار هستند و دندان های طبیعی خود را در تمام طول زندگی حفظ می کنند. با این حال ، پوسیدگی همچنان شایع ترین بیماری مزمن دوران کودکی است. هر ساله حدود 100 میلیون آمریکایی از دیدن دندانپزشک خودداری می کنند ، حتی اگر معاینات منظم دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان خوب می تواند از بروز بسیاری از بیماری های دندان جلوگیری کند. بسیاری از افراد بر این باورند که فقط در صورت درد احساس نیاز به مراجعه به دندانپزشک دارند یا فکر می کنند چیزی اشتباه نیست ، اما مراجعه منظم به دندان می تواند به یک سلامتی دهان و دندان منجر شود.

شما می توانید با مسواک زدن همیشه دندان های خود دو بار در روز با یک خمیر دندان فلورایددار و تمیز کردن بین دندان ها یک بار در روز با نخ یا یک تمیز کننده بین دندانی ، بهداشت دهان و دندان را تامین کنید ، هر سه یا چهار ماه یکبار مسواک خود را جایگزین کنید و یک رژیم متعادل داشته باشید.  فراموش نکنید که برای حفظ لبخند و سلامتی خود ، معاینات منظم دندانپزشکی داشته باشید.