ترفند های سفید شدن دندانهای زرد در یک روز

ترفند های سفید شدن دندان های زرد در یک روز

مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

هر چقدر هم که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید، اما باز هم موارد متعددی وجود دارند که به مرور در تغییر رنگ دندان‌ های شما تاثیر گذار خواهند بود. مواردی از جمله افزایش سن، وجود برخی از بیماری ‌های خاص، ژنتیک، مصرف بیش از اندازه غذا و نوشیدنی ‌های رنگی، استعمال دخانیات و … همگی می ‌توانند به مرور دندان‌ ها را زرد کنند. تغییر رنگ دندان ‌ها تا حد زیادی در اعتماد به نفس تاثیر گذار است، چرا که لبخند زیبا از جمله مهمترین موارد در چهره محسوب می‌ گردد. در این مقاله سعی کردیم سریع ترین ترفند های سفید کردن دندان و بهترین روش های سفید کردن دندان را برای شما بیان کنیم.

سریع‌ ترین روش سفید شدن دندان

سریع‌ ترین روش سفید شدن دندان

اگر به دنبال آن هستید که در مدت زمان بسیار کوتاه و سریع، دندان ‌های خود را سفید کنید، باید بدانید که روش ‌های سفید کردن دندان در منزل نمی ‌توانند برایتان مناسب باشند، زیرا تمام آن ها به مدت زمان بیشتر و همچنین استمرار و تکرار انجام، نیاز دارند و در دندان هایی که جرم بر روی آن ها تشکیل شده، بعد از عصب کشی دچار تغییر رنگ شده اند و… بی تاثیرند.

بنابراین برای این‌ کار باید به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید. از بین روش‌ هایی که در مطب دندانپزشکی انجام می ‌شوند، بلیچینگ دندان می ‌تواند بهترین و سریع ترین روش سفید شدن دندان ها در یک روز می باشد. با این حال، دندانپزشک با بررسی شرایط و نیاز شما، بهترین روش را درمان را از بین روش های سفید کردن دندان های زرد ارائه می ‌دهد.

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان که دارای دو روش آفیس بلیچینگ (بلیچینگ در مطب) و هوم بلیچینگ (بلیچینگ در منزل) است، از روش‌ های سفید شدن دندان فوری هستند. معمولا افرادی که دارای دندان‌ های مرتب و صاف هستند، از این روش برای درخشش بیشتر دندان‌ های خود استفاده می ‌کنند. در روش آفیس بلیچینگ، فرد به مطب دندانپزشکی مراجعه کرده و دندانپزشک با کمک ماده مخصوص بلیچینگ و نور لیزر در مدت زمان کوتاهی و در یک روز درمان سفید کردن دندان را انجام خواهد داد.

ماده به کار گرفته شده، یک نوع سفید کننده سریع دندان با غلظت بالا به شمار می ‌آید. در روش دیگر، دندانپزشک یک کیت مخصوص بلیچینگ در منزل را در اختیار فرد قرار می دهد و روش و زمان استفاده از آن را به طور کامل توضیح به فرد توضیح می دهد. در واقع این خود بیمار است که باید در طول زمان مشخص از این مواد استفاده کند. البته روش سفید کردن دندان زرد در منزل طول درمان بیشتری از روش سفید کردن دندان در مطب دارد.

مزایای بلیچینگ دندان

  • کمک به افزایش اعتماد به نفس: بلیچینگ دندان با از بین بردن لکه ‌های پایدار، دندان‌ ها را بسیار روشن ‌تر و درخشان ‌تر کرده و به همین دلیل دیگر در هنگام لبخند زدن و صحبت کردن خجالت نخواهید کشید. در نتیجه اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد.
  • کم تهاجمی بودن این درمان: این روش برخلاف دیگر روش ‌های درمانی نیازی به آماده سازی دندان‌ ها، تغییر در ساختار دندان و در واقع تراش مینای دندان ندارد. در نهایت بدون هیچ آسیبی به دندان، باعث سفیدی و زیبایی آن ها می ‌شود.
  • مقرون به ‌صرفه : هزینه بلیچینگ دندان نسبت به دیگر روش‌ ها کمتر است.

میزان سفید شدن دندان ها با بلیچینگ

میزان سفید شدن دندان ها با بلیچینگ

اگر بخواهیم در این باره مثالی برایتان بزنیم، می ‌توانیم سفید شدن دندان‌ ها را با رنگ مو مقایسه کنیم. برخی از موها سریعا رنگ گرفته، در حالی که رنگ مورد نظر روی برخی دیگر از موها به کندی مینشیند. دندان‌ها هم به همین شکل هستند، بنابراین قبل از معاینه نمی ‌توان بررسی کرد که بلیچینگ دندان تا چه میزان دندان‌ ها را روشن ‌تر و سفید تر می ‌کند. اما به صورت کلی رنگ دندان ‌های شما بسته به جنس و میزان زردی، دو تا سه درجه تغییر رنگ خواهد داد. مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دکتر مهناز ارشد، تضمین به دست آوردن بهترین نتیجه است، زیرا از مرغوب‌ ترین مواد برای درمان شما عزیزان استفاده خواهد شد.

آیا سفید کردن دندان ‌ها، حساسیت آن‌ ها را افزایش می ‌دهد؟

حتی با وجود استفاده از بهترین مواد سفید کننده دندان، در چند روز اول دندان‌ ها حساس می‎ شوند. بهتر است بدانید که این مسئله موقتی است و معمولا به ‌صورت خود‌ به‌ خود برطرف می‌ شود. با این وجود توصیه می ‌کنیم که برای بهبودی سریع‌ تر به نکات زیر توجه کنید:

  1. از مسواک نرم و خمیردندان مخصوص دندان‌ های حساس استفاده کنید.
  2. تا چند روز از خوردن غذا های خیلی گرم یا سرد خودداری کنید.
  3. برای مدتی از محصولات سفید کننده استفاده نکنید.

نکات مهم قبل از سفید کردن دندان چیست؟

بهتر است بدانید که قبل از شروع مراحل سفید کردن دندان زرد نکات زیر را رعایت کنید.

  • برای سفید کردن دندان‌ ها باید 18 ساله یا بزرگ تر باشید.
  • برای انجام این روش دندان‌ ها و لثه‌ های شما باید سالم باشند که دندانپزشک در جلسه مشاوره اولیه آن را بررسی می ‌کند. اگر دچار بیماری‌ های دهان و دندان مانند پوسیدگی یا عفونت باشید، قبل از سفید کردن دندان باید این مشکلات توسط دندانپزشک درمان شوند.
  • اگر باردار یا در دوران شیردهی هستید بهتر است سفید کردن دندان‌ هایتان را به تعویق بیندازید.

روش های خانگی سفید کردن دندان

روش های خانگی سفید کردن دندان

اصولا سفید کردن دندان در منزل یک روش مکمل محسوب می ‎شود و باید تحت نظر دندانپزشک انجام شود. شما می ‌توانید برای ادامه روند سفید کردن دندان زرد در مطب و افزایش ماندگاری آن، در خانه از بلیچینگ هوم با نظر دندانپزشک استفاده کنید. ژل‌ های سفید کننده دندان در این روش حاوی عامل سفید کننده کارباماید پراکسید 10 تا 20 درصد هستند که برابر با هیدروژن پراکسید 3.5 تا 6.5 درصد است.  به طور کلی، توصیه می ‌شود که ماده با ۱۰٪ کاربامید پراکسید به مدت ۸ ساعت در روز و ماده دارای ۱۵-۲۰٪ کاربامید پراکسید به مدت ۳-۴ ساعت در روز استفاده شوند.

از دیگر روش های خانگی سفید کردن دندان می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از دیگر روش های خانگی سفید کردن دندان می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفید کردن دندان ها با پودر زغال فعال
  • سفید کردن دندان ها از طریق توت فرنگی
  • سفید کردن دندان ها با نمک
  • روشن کردن دندان ها با کمک برگ ریحان
  • سفید کردن دندان ها با روغن نارگیل
  • بهره گیری از نشاسته برای سفید کردن دندان

بهترین سفید کننده دندان در داروخانه

از بهترین سفید کننده‌ های دندان در داروخانه‌ ها، مواد هوم بلیچینگ ۲۲ درصد هستند که می‌ توانید با کمک کیت‌ های دندانپزشکی از آن ها استفاده کنید.

آیا بلیچینگ در منزل بی ‌خطر است؟

برخی از دندانپزشکان برای سفید کردن دندان در مطب، غلظت ۳۵ درصد با هیدروژن پراکسید را توصیه می‌ کنند و گزینه بعدی پس از آن ژل سفید کننده حاوی ۱۰٪، ۱۵٪ و یا ۲۰٪ کاربامید پراکسید است. محققین نشان داده ‌اند که سفید کننده‌ های با غلظت بالا تر، می‌ توانند رادیکال ‌های پراکسید بیشتری برای سفید کردن تولید کنند و در نتیجه فرآیند سفید کردن دندان سریع ‌تر انجام می ‌شود. با این حال، این روند سفید شدن دندان فوری، ممکن است امکان بروز عوارض جانبی مانند حساسیت دندان، تحریک لثه، تحریک گلو و حالت تهوع را افزایش دهد. البته در صورت استفاده صحیح، هیچ یک از موارد ذکر شده به عنوان عوارض بلیچینگ دندان رخ نخواهد داد.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر مهناز ارشد در شمال تهران

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر مهناز ارشد در شمال تهران با ارائه خدمات دندانپزشکی دیجیتال توسط جدید ترین تکنولوژی روز دنیا با کادری مجرب، در خدمت شماست. انجام  کلیه درمان‌ های تخصصی اعم از انواع خدمات زیبایی دندان شامل لمینیت، کامپوزیت ونیر، بلیچینگ دندان، روکش دندان، ایمپلنت های دندانی‌، درمان خروپف و آپنه خواب، و درمان مشکلات مفصل فکی و …

بی ‌تردید، بهترین مراقبت دندانی را با ما تجربه می کنید.

برای دریافت اطلاعات دقیق‌ تر می ‌توانید ما با در ارتباط باشید از طریق راه های ارتباطی زیر:

تلفن : ٠٢١26412297 و ٠٢١٢٦٤12877

واتس اپ: ٠٩٣٦٥١٦٤٣٢٣

سوالات متداول

چرا از بین روش ‌های سفید کردن دندان، بلیچینگ دندان را انتخاب کنم؟

در این روش، نیازی به آماده سازی دندان ‌ها و تراش دندان ها نخواهد بود. در نتیجه بدون اینکه کوچک ترین آسیبی به دندان ‌های خود وارد کنید، می‌ توانید زیبایی لبخند را به خود هدیه دهید.

 بلیچینگ و جرم گیری دندان چه تفاوتی با هم دارند؟

جرم گیری دندان یک روش درمانی برای از بین بردن جرم و پلاک دندانی است و نمی ‌توان انتظار سفید کردن دندان‌ ها را از این روش داشت. البته جرم‌ های دندانی از عوامل موثر در زرد شدن دندان‌ ها هستند، به همین دلیل برداشته شدن آن ها تا حدودی سبب روشن ‌‌تر دیده شدن دندان‌ ها خواهد شد. این در حالی است که بلیچینگ دندان یک روش زیبایی در دندانپزشکی برای سفید شدن دندان فوری می باشد و لکه ‌ها و رنگدانه ‌هایی که به مرور روی دندان‌ ها ایجاد شده‌ اند را از بین می ‌برد.

آیا زرد چوبه برای سفیدی دندان موثر است؟

خیر. زرد چوبه نه تنها تاثیری در سفید تر شدن دندان‌ ها ندارد، بلکه موجب زرد شدن آن ها می‌ شود.

آیا بلیچینگ دندان می ‌تواند روش مناسبی برای سفید کردن دندان هایی باشد که به علت کشیدن سیگار دچار تغییر رنگ شده اند؟

در این شرایط دندانپزشک باید میزان تغییر رنگ دندان ‌ها را بررسی نماید. گاهی اوقات بلیچینگ دندان در یک جلسه می ‌تواند اثربخشی موثری داشته باشد. علاوه بر انجام آفیس بلیچینگ، بیمار باید از روش هوم بلیچینگ هم برای به دست آوردن نتیجه مد نظر خود کمک بگیرد و استعمال دخانیات را به حداقل برساند.

 

دکتر مهناز ارشد

متخصص پروتزهای دندانی، ایمپلنت و زیبایی

متخصص درمان مشکلات مفصل فکی و آپنه خواب

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر مهناز ارشد

 

نظر بدهید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *