همه چیز در مورد ایمپلنت فرانسوی

همه چیز در مورد ایمپلنت فرانسوی

مهر ۲۶, ۱۴۰۲ ۴:۲۴ ب٫ظ

کاشت ایمپلنت یکی از روش‌ های درمانی مطلوب برای بیماران می باشد که  دندان‌ های خود را از دست داده ‌اند. این درمان که با قرار دادن ریشه دندان مصنوعی در استخوان فک انجام می ‌شود، یکی از انواع درمان ‌های تخصصی دندانپزشکی با ماندگاری طولانی است. پرکاربرد ترین برند های ایمپلنت دندان عموما برند های سوئیسی، آلمانی، آمریکایی، فرانسوی و کره ‌ای است. بنابراین، هنگام تحقیق در مورد برند های ایمپلنت، احتمال برخورد شما با برند های این کشورها بسیار زیاد می باشد. ایمپلنت های فرانسوی به دلیل کیفیت بالا و سازگاری خوب در سال ‌های گذشته با محبوبیت زیادی رو به رو بوده است.

آشنایی با ایمپلنت فرانسوی:

فرانسه به دلیل داشتن فناوری‌ های پیشرفته بهداشتی یکی از پیشتازان در این زمینه است. پردازش و تکمیل بهینه مواد مورد نیاز برای ساخت ایمپلنت نیازمند ابزارهایی با تکنولوژی بالا است. اگرچه لازم به ذکر است که ایمپلنت‌ فرانسوی در مقایسه با برند های تولید سوئیس و آمریکا از اعتبار و شهرت کمتری برخوردار است.

کلیک کنید: محدودیت ها و ممنوعیت های پس از ایمپلنت دندان

فرانسه برند های زیادی در زمینه ایمپلنت دندان تولید می ‌کند که اغلب آن‌ ها از کیفیت بالایی برخوردارند و به همین دلیل در سراسر جهان مورد استفاده قرار می ‌گیرند. در میان بسیاری از برند های تولید فرانسه، در این مقاله به بررسی تعدادی از آن‌ ها می ‌پردازیم. اگر شما نیز به دنبال بهترین ایمپلنت فرانسوی هستید، اطلاعات موجود در ادامه این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

قیمت ایمپلنت فرانسوی

قیمت ایمپلنت فرانسوی:

به طور کلی باید گفت قیمت ایمپلنت ‌های خارجی از برند های داخلی بیشتر است. در بین ایمپلنت‌ های خارجی نیز بالاترین قیمت مربوط به برند اشترومن سوئیس است. برند های مختلف ایمپلنت فرانسوی بر اساس کیفیت می ‌توانند در دسته‌ های مختلف درجه بندی شوند. هزینه ایمپلنت فرانسوی به طور متوسط پایین ‌تر از برند های سوئیس و آمریکا و بالاتر از برند های کره‌ای است.

مزایا ایمپلنت فرانسوی

مزایای ایمپلنت فرانسوی:

در صورت استفاده از یک ایمپلنت با کیفیت فرانسوی می ‌توانید از مزایای زیر بهره ‌مند شوید:

دائمی بودن: هنگامی که ایمپلنت با موفقیت کاشته شود، می ‌توان از آن درست مانند یک دندان طبیعی استفاده کرد. ایمپلنت فرانسوی با بقیه دندان ‌ها ترکیب می‌ شود و ماندگاری بالایی دارد.

کلیک کنید: ایمپلنت های ساب پریوستئال کی و کجا؟

کارایی بی نظیر: ایمپلنت ‌های فرانسوی شبیه دندان‌ های واقعی هستند. در واقع، پس از کاشت ایمپلنت، نمی‌ توانید تفاوتی بین دندان ایمپلنت شده و دندان واقعی خود را مشاهده کنید. علاوه بر ظاهر طبیعی، این ایمپلنت ها از نظر کارایی هیچ تفاوتی با دندان ‌های واقعی شما ندارند.

مراقبت بی درد سر: مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن برای نگهداری آن‌ ها کافی است. دندان ‌های کاشته شده پوسیده نمی ‌شوند، اما دندان ‌های اطراف هنوز در برابر حمله باکتریایی آسیب پذیر هستند. تمیز نگه داشتن ایمپلنت برای حفظ سلامت لثه ‌ها و دندان‌ های اطراف و جلوگیری از عفونت استخوان فک مهم است.

سلامت اسخوان: ایمپلنت تنها روش جایگزینی دندان است که به طور فعال استخوان فک را در حال استفاده نگه می ‌دارد. از آنجایی که آلیاژ تیتانیوم مستقیما با استخوان فک ترکیب می ‌شود، از تحلیل آن جلوگیری می ‌کند. این به نوبه خود به حفظ سلامت دهان و دندان کمک می ‌کند و دندان‌ های اطراف را سالم نگه می ‌دارد.

خوردن و جویدن آسان: برخلاف دندان مصنوعی و بریج، خوردن و جویدن با ایمپلنت‌ های فرانسوی تفاوتی با دندان های طبیعی ندارد. این به این دلیل است که این ایمپلنت ‌ها از لحاظ کارکرد و ظاهر مشابه دندان‌ های طبیعی شما هستند.

جنس ایمپلنت فرانسوی:

جنس ایمپلنت فرانسوی از مواد ایده آل و مرغوب سازگار با بدن و مقاوم در برابر خوردگی و شکستگی می باشد. ایمپلنت‌ های فرانسوی از تیتانیوم ساخته می‌ شوند. آن‌ ها استحکام کافی در برابر نیرو را دارند و بسیار سبک با ماندگاری بالا ساخته شده اند.

کلیک کنید: درمان ایمپلنت یک روزه به روش کاملا دیجیتال

دوام ایمپلنت فرانسوی:

برند های ایمپلنت دندان فرانسوی در زمره باکیفیت‌ ترین محصولات جهانی محسوب می ‌شوند که می‌ توانند ماندگاری بسیار بالایی ارائه دهند. پیچ‌ هایی که به عنوان ریشه دندان شما کاشته می ‌شوند دائمی هستند و در بسیاری از افراد می‌ توانند تا پایان عمر همراه آن‌ ها باقی بمانند. اگرچه عواملی مانند میزان مراقبت و ساختار استخوان فک نیز می‌ تواند بر میزان دوام و عمر ایمپلنت فرانسوی تاثیرگذار باشد.

مزایای ایمپلنت فرانسوی:

  • هزینه به صرفه تر به نسبت ایمپلنت های سوئیسی، آمریکایی، آلمانی و…..
  • کیفیت مناسب
  • دوام عالی

معایب ایمپلنت فرانسوی:

  • هزینه بیشتر به نسبت ایمپلنت های کره ای
  • دسترسی به قطعات لازم ممکن است در برخی موارد با تاخیر مواجه شود.

انواع برند ایمپلنت فرانسوی

انواع برند ایمپلنت فرانسوی:

امروزه برند های مختلفی با تکنولوژی، کیفیت و هزینه متفاوتی مشغول به تولید ایمپلنت دندان هستند و باید در نظر داشته باشید که هر برند را نباید صرفاً با کشور سازنده آن مورد قضاوت قرار داد و هر کشور می تواند دارای برند معتبر و غیر متغیر باشد.

کلیک کنید: چه کسانی امکان ایمپلنت کردن دندان را ندارند؟

برخی از مارک های ایمپلنت فرانسوی:

1-  IDI ایمپلنت فرانسوی  

ایمپلنت ای دی ای ( idi ) یک ایمپلنت فرانسوی است که در سال 1987 تولید شد که دفتر مرکزی آن در مونتروی قرار دارد و محصولات این برند امروزه در بیش از 15 کشور توزیع شده است. idi بیش از 12 ایمپلنت مختلف برای شرایط استخوانی مختلف دارد که می تواند تمام طیف و نیاز های جراحی را فراهم کند.

برخی از انواع فیکسچر ایمپلنتIDI

MAX

CAM ST

ALL

SLIM

ID3

BIO

2-  ایمپلنت فرانسهTBR

ایمپلنت تی بی ار توسط یک گروه متخصص دندانپزشک در فرانسه در سال 1987 تولید شد و این شرکت بیش از 17 نوع ایمپلنت دندان برای شرایط و سطوح مختلف تولید کرده است. محصولات این شرکت امروزه در بیش از 34 کشور توزیع شده و مورد استفاده قرار می گیرد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر تولوز فرانسه قرار دارد و معروف ترین می باشد که به صورت ترکیبی از دو ماده زیرکونیا و تیتانیوم ساخته شده است.

انواع فیکسچر ایمپلنتTBR

Z1

BL

Baby

3- ایمپلنت فرانسویETK

4- ایمپلنت فرانسوی یوروتکنیکا در سال 1992 در فرانسه فعالیت خود را آغاز کرده است و بیش از 27 مدل ایمپلنت مختلف تولید می کند. محصولات ایمپلنت یوروتکنیکا ، در بیش از13 کشور توزیع شده است و دفتر مرکزی آن در شهر سالانچ قرار دارد.

5- ایمپلنت فرانسویMIB

ایمپلنت فرانسوی MIB خود را در سال 1999 آغاز کرده است و هدف خود را به تولید ایمپلنت های به صرفه و با کیفیت برای خاورمیانه قرار داده.

کلیک کنید: ایمپلنت دندانی و مصرف بیسفسفونات ها

مقایسه ایمپلنت فرانسوی با دیگر رقبا:

کشور های متفاوتی در حال ساخت ایمپلنت های دندانی می باشند به همین دلیل نیز ما قصد داریم ایمپلنت های فرانسوی را در زمینه های متفاوت با آن ها مقایسه کنیم تا شما بتوانید با توجه به شرایط خود انتخاب بهتری را داشته باشید. به صورت کلی می توان گفت کشور های برتر در زمینه ساخت ایمپلنت به شرح زیر می باشند:

  • کره
  • امریکا
  • سوییس
  • آلمانی

مقایسه قیمت ایمپلنت فرانسوی با رقبا:

قیمت یکی از فاکتور های مهم درمان ایمپلنت می باشد. باید گفت قیمت ایمپلنت های فرانسوی نسبت به ایمپلنت سوئیسی و آمریکایی پایین تر است اما از ایمپلنت های کره ای قیمت بالاتری دارد.

مقایسه کیفیت ایمپلنت فرانسوی با رقبا:

کیفیت ایمپلنت یکی از عواملی است که بر روند درمان تاثیر مستقیم دارد به همین علت نیز دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. باید گفت کیفیت ایمپلنت های آمریکایی و سوئیسی از ایمپلنت های فرانسوی بیشتر است اما ایمپلنت های فرانسوی نسبت به ایمپلنت های کره ای کیفیت بالاتری دارند.

مقایسه محبوبیت ایمپلنت فرانسوی و رقبا در ایران:

ایمپلنت های کره ای در ایران محبوبیت بسیار زیادی دارند و در این موضوع رتبه اول را دارا می باشند. پس از ایمپلنت های کره ای ایمپلنت های سوئیسی و آمریکایی قرار دارند و در آخر می توان گفت از نظر محبوبیت ایمپلنت های فرانسوی در رتبه آخر قرار می گیرند.

کلیک کنید: عوامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین زمان برای ایمپلنت دندان

ایمپلنت فرانسوی برای چه بیمارانی مناسب هستند؟

می توان گفت ایمپلنت های فرانسوی برای بیمارانی که قصد هزینه متوسط برای درمان ایمپلنت دندان را دارند مناسب هستند. زیرا این افراد می توانند با پرداخت هزینه متوسط کیفیت مناسبی را دریافت نمایند. البته این مورد در صورت استفاده برند با کیفیت صادق است.

از بین ایمپلنت های فرانسوی کدام را انتخاب نمائیم ؟

بهترین راه برای انتخاب ایمپلنت با کیفیت فرانسوی مراجعه به متخصص دندانپزشک و دریافت مشاوره است. زیرا دندانپزشک متخصص با استفاده از تجربه خود و شرایط درمانی شما می تواند بهترین برند را پیشنهاد بدهد. کاشت ایمپلنت دندان به عنوان بهترین روش جایگزینی دندان ‌های از دسته رفته مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در هنگام انتخاب ایمپلنت دندان ممکن است با برند های مختلفی رو به رو شوید که تصمیم ‌گیری را برای شما دشوار کند.

کشورهای مختلفی اقدام به تولید ایمپلنت دندان کرده ‌اند که کیفیت و قیمت آن‌ ها تفاوت زیادی با هم دارند. در این مقاله به معرفی ایمپلنت دندان فرانسوی و بهترین برند ها آن پرداختیم. ایمپلنت‌ های تولید فرانسه از کیفیت بالایی برخوردارند و ماندگاری طولانی ارائه می‌ دهند. به علاوه ظاهر آن‌ ها کاملا طبیعی است و قابل تشخیص از دندان طبیعی نیستند. قیمت این برند ها معمولا پایین ‌تر از نمونه ‌های سوئیسی و آمریکایی و بالاتر از برند های کره ‌ای است.

محدودیت های بعد از ایمپلنت:

یک متخصص دندانپزشک حرفه‌ ای و با سابقه قبل از ایمپلنت دندان، شرایط سلامتی بیمار را بررسی می‌ کند. چرا که برخی از محدودیت های ایمپلنت ممکن است این کار را با اختلال مواجه کند. یا اینکه بعد از عمل عوارضی را به همراه داشته باشد. در ادامه به بیماری‌ هایی که ممکن است در روند کاشت ایمپلنت مشکل ایجاد کنند، اشاره کرده‌ ایم.

  • مصرف برخی داروها
  • دیابت کنترل نشده
  • پوکی استخوان
  • شیمی درمانی

پیوند استخوان در ایمپلنت دندان چیست؟

پیوند استخوان در ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان روشی مناسب برای جایگزینی دندان های ازدست ‌رفته است. اگر دندان خود را در اثر ضربه، عفونت، پوسیدگی یا بیماری لثه از دست داده‌ اید، با کاشت دندان می ‌توانید جایگزین طبیعی برای آن داشته باشید. اما گاهی لازم است پیش از ایمپلنت دندان، پیوند استخوان انجام شود. برای اینکه ایمپلنت به‌ خوبی در استخوان فک قرار بگیرد، باید حجم استخوان فک بازسازی شود، به همین دلیل جراحی پیوند استخوان انجام می ‌شود. زمانی که استخوان کافی وجود نداشته باشد، ایمپلنت به فک متصل نشده یا در زمان کوتاهی شل می ‌شود. اگر استخوان فک نازک یا ارتفاع آن کم باشد، پیوند استخوان در ایمپلنت دندان انجام می ‌شود.

عدم موفقیت ایمپلنت

در ادامه به دلایل ناموفق بودن ایمپلنت می پردازیم. برای کاشت ایمپلنت دندان موفق، علاوه بر این که عمل جراحی باید توسط متخصص و ایمپلنتولوژیست حرفه ‌ای انجام بگیرد و جنس ایمپلنت دندان نیز مناسب باشد، حفظ و نگهداری از آن پس از کاشت نیز اهمیت بالایی دارد. اکثر افراد کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت هستند. در صورتی که استخوان فک کافی داشته باشید که به جراح اجازه دهد پایه ایمپلنت را در استخوان فک بکارید و به بیماری های پریودنتال نیز دچار نباشید، مانعی برای کاشت ایمپلنت وجود نخواهد داشت. اما معمولاً متخصصان دندانپزشک کاشت ایمپلنت را به افراد زیر توصیه نمی ‌کنند:

افراد سیگاری شدید

افرادی که به بیماری سیستم ایمنی دچار هستند یا داروهایی در ارتباط با آن مصرف می‌ کنند.

افرادی که در ناحیه گردن یا سر، رادیو تراپی انجام میدهند.

بیمارانی که مبتلا به دیابت کنترل نشده هستند.

معمولاً متخصصان دندانپزشک با انجام برخی تست ها شرایط شما را بررسی کرده و مشخص می کنند که آیا کاندید مناسبی برای انجام ایمپلنت هستید یا خیر. در هر صورت نمی توان گفت که درصد موفقیت و یا عدم موفقیت در ایمپلنت دندان برای همه یکسان است.

کلیک کنید: ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد؟

در اکثر موارد بیمارانی که از سلامت عمومی کافی برخوردار باشند و تراکم استخوان فک کافی پس از کشیدن دندان موجود باشد، دلیلی ندارد که کاشت ایمپلنت برای آن ها با شکست مواجه شود. به طور کلی عوامل موثر در موفقیت آمیز بودن ایمپلنت دندان، داشتن لثه های سالم و تراکم استخوان کافی برای نگهداری ایمپلنت، بهداشت دهان و دندان و تبحر متخصص دندانپزشک است که از عوامل تاثیر گذار روی دوام و طول عمر ایمپلنت دندان نیز می باشند.

بهترین زمان کاشت ایمپلنت چه زمانی می باشد؟

بهترین زمان کاشت ایمپلنت چه زمانی می باشد؟

بهترین حالت و زمان قرار دادن ایمپلنت قرار دادن ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان است. در صورتی که دندان از دست رفته، عفونی نباشد و مقدار زیادی استخوان در اثر عفونت از دست نرفته باشد، شانس زیادی برای برای جایگزینی همزمان ایمپلنت دندان وجود دارد. معمولاً پس از کشیدن دندان، مقداری تحلیل استخوان اتفاق می افتد، متخصص دندانپزشک تا حد امکان سعی می کند بلافاصله پس از کشیدن دندان اگر شرایط فراهم باشد، ایمپلنت را در حفره ی دندان کشیده شده جایگزین کند.

کلیک کنید: ایمپلنت و روکش های با ساپورت ایمپلنت

 

سوالات متداول

آیا کاشت ایمپلنت همیشه امکان ‌پذیر است؟

اکثر افراد برای کاشت ایمپلنت دندان مناسب هستند. با این حال، در برخی موارد احتمال پس زدن ایمپلنت توسط بدن بیمار افزایش می ‌یابد. به عنوان مثال، اگر یک بیماری پزشکی مانند دیابت دارید که تحت کنترل نیست، این می ‌تواند شانس موفقیت شما را کاهش دهد. برخی از عادات سبک زندگی مانند سیگار کشیدن نیز می‌ توانند بر میزان موفقیت ایمپلنت شما تأثیر بگذارند. برخی افراد نیز پیش از ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان فک دارند.

بهترین برند ایمپلنت فرانسوی کدام است؟

ایمپلنت‌ های فرانسوی برند های مختلفی دارند که غالبا کیفیت بسیار مطلوبی ارائه می ‌دهند.  برندهای فرانسوی در ایران بسیار رایج هستندکه کیفیت بالا و سازگاری خوبی را از خود نشان داده اند.

اگر دندان برای مدتی طولانی کشیده شده باشد، آیا استخوان فک می ‌تواند ایمپلنت را قبول نماید؟

هنگامی که دندان خود را از دست می‌ دهید، در عرض 4 الی 6 ماه اول پس از کشیدن دندان، 40 درصد از حجم استخوان حامی از دست خواهد رفت! ایمپلنت دندان به حفظ مقدار زیادی از استخوان اصلی که دندان را حمایت کرده کمک می کند. البته اگر ایمپلنت‎ در عرض 2 هفته پس از کشیدن دندان در داخل دهان کاشته شود.

اگر حجم استخوان از دست رفته بود، بیمار شاید همچنان بتواند از ایمپلنت استفاده کند، که به مقدار حجم از دست رفته استخوان بستگی دارد. گاهی اوقات پیوند استخوان برای افزایش حجم استخوانی که پیچ ایمپلنت در آن خواهد نشست ضروری است. در این موارد، مدت زمان خاصی نیاز است تا پیوند استخوانی خوب جوش بخورد و بعد از آن می ‌توان پیچ ایمپلنت را داخل استخوان جای گذاری کرد.

آیا برای ایمپلنت دندان، پیوند استخوان الزام است؟

در صورتی که بیمار تراکم کافی استخوان نداشته باشد، در این صورت اگر پیوند استخوان انجام نشود، احتمال از بین رفتن ایمپلنت دندان وجود دارد.

آیا با وجود تحلیل استخوان، امکان کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد؟

توصیه اکثر جراحان و متخصصان دندانپزشک این است که بعد از کشیدن دندان، بلافاصله کاشت ایمپلنت انجام شود. حداکثر تا زمان 6 ماه بعد از کشیدن دندان بهتر است این کار انجام شود تا در این صورت از تحلیل استخوان جلوگیری شود. در صورت تحلیل استخوان جراحی ایمپلنت دندان دشوار تر خواهد شد که در این زمان باید قبل از کاشت ایمپلنت، پیوند استخوان انجام شود.

ایمپلنت یک روزه چیست؟

ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه به نوعی از درمان کاشت ایمپلنت دندان گفته می ‌شود که در آن همزمان  دندان آسیب دیده با ایمپلنت جایگزین می ‌شود و یا جای خالی دندان با ایمپلنت پر می شود و بر روی آن روکش قرار داده می شود. از قبل کلیه پروسه و روکش ها توسط روش دیجیتال طراحی شده اند.

پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان چگونه است؟

اگر برای کاشت ایمپلنت دندان، تراکم یا حجم استخوان فک کافی نباشد به طوری که درمان ریسک بالایی داشته باشد، توصیه می شود پیوند استخوان انجام بدهید. مواد استخوان پیوندی در محل کاشت ایمپلنت قرار داده می ‌شود. ممکن است کاشت ایمپلنت همزمان با این کار و یا چند ماه بعد که پیوند صورت گرفت و استخوان محکم شد، انجام بگیرد. این بستگی به گستردگی پیوند دارد.

دکتر مهناز ارشد

متخصص پروتزهای دندانی، ایمپلنت و زیبایی

متخصص درمان مشکلات مفصل فکی و آپنه خواب

استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر مهناز ارشد

 

نظر بدهید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *