تخفیف جمعه سیاه: خدمات دندانپزشکی با 25% تخفیف خدمات دندانپزشکی زیبایی، لمینیت، کامپوزیت و اصلاح طرح لبخند

تخفیف جمعه سیاه: خدمات دندانپزشکی زیبایی، لمینیت، کامپوزیت و اصلاح طرح لبخند با 25% تخفیف

آبان ۲۸, ۱۴۰۲ ۳:۰۱ ب٫ظ

دلیل جذاب بودن برخی لبخند ها نمایان بودن فاکتورهای مهم زیبایی شناسی در آن لبخند ها است. در یک طرح لبخند زیبا اصولی وجود دارد که وجود این اصول، باعث ایجاد لبخندی زیبا می شود. این اصول با گذشت زمان تغییری نمی‌ کنند و تغییر مد و سلیقه، تاثیری روی آن‌ ها ندارد. این پایه‌ ها زیر ساختار لبخندی زیبا و جذاب در هر زمان هستند.

طرح لبخند چیست؟

لبخند، توانایی هر فرد برای بروز طیفی از احساسات است و این ساختار و حرکت دندان‌ ها و لب ‌ها هستند که یک طرح لبخند را می ‌سازند. صحبت از اهمیت لبخند حرف تازه‌ ای نیست، بنابراین به همین یک نکته اشاره می ‌شود که یکی از عواملی که بر روی عملکرد فرد در جامعه تاثیرگذار است، لبخندی زیبا و جذاب است. به همین دلیل امروزه طراحی لبخند شاید یکی از دغدغه ‌های بسیاری از افراد جامعه باشد.

مهم ‌ترین درمان هایی که در فرآیند اصلاح طرح لبخند انجام می ‌شوند کدامند؟

مهم ‌ترین درمان هایی که در فرآیند اصلاح طرح لبخند انجام می ‌شوند کدامند؟

در لبخندی زیبا هماهنگی کاملی بین تمامی اجزاء دندانی و صورتی به هنگام لبخند دیده می‌ شود. جهت اصلاح طرح لبخند و برقراری چنین هماهنگی، طیف وسیعی از درمان ‌ها انجام می شود که برخی از مهم ترین آن ها عبارت اند از:

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان یکی از رایج ترین روش های اصلاح طرح لبخند است و جهت سفید کردن دندان مورد استفاده قرار می گیرد. در این درمان تغییر رنگ دندان ها برطرف شده و انواع لکه های دندانی برطرف می شوند. بلیچینگ دندان به دو صورت در مطب و یا در خانه انجام داده می شود. بلیچینگ در مطب ایمن ترین و بهترین روش سفید کردن دندان ها است. اینکار مخصوصاً اگر با لیزر دیود انجام شود با نتایج بهتر و محافظه کارانه تری همراه خواهد بود.

مزایای بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان مزایای بسیاری در بین روش های رایج برای سفید کردن دندان دارد که عبارت اند از:

  • بلیچینگ یکی از ساده ترین و سریع ترین روش های سفید کردن دندان است.
  • داشتن دندان هایی سفید به افزایش اعتماد به نفس کمک بسیار زیادی می کند. یکی از موارد مهمی که تاثیر زیادی بر زیبایی چهره دارد، زیبایی دندان ها می باشد. بلیچینگ با از بین بردن لکه های پایدار، دندان ها را بسیار روشن تر و درخشان تر می کند. به همین جهت دیگر در هنگام لبخند زدن و صحبت کردن خجالت نمی کشید و اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد.
  • بلیچینگ دندان اثر بسیار چشمگیری را به ارمغان می آورد.
  • انجام این روش بسیار کوتاه و در یک جلسه می باشد.
  • بلیچینگ دندان یک روش محافظه کارانه و کم تهاجمی می باشد، زیرا همانند دیگر روش های درمانی نیازی به آماده سازی دندان ها و تغییر در ساختار دندان ندارد. در واقع این روش نیازی به تراشیدن مینای دندان ندارد و بدون هیچ آسیبی به دندان، باعث سفیدی و زیبایی دندان ها می شود.
  • هزینه آن نسبت به دیگر روش های سفید کردن دندان، ارزان تر است.

کلیک کنید: دلایل بروز خروپف در زنان

بلیچینگ دندان‌ چه مدت دوام دارد؟

نتایج حاصل شده از درمان بلیچینگ دائمی نبوده و اثرات آن به مرور زمان کم می ‌شود. معمولاً مدت شش ماه تا یک سال، زمانی است که در اکثر بروشورهای مواد بلیچینگ قید می‌ شود، اگرچه ماندگاری طولانی ‌تر در بسیاری موارد توسط  بیماران گزارش می ‌شود.

لمینیت سرامیکی

لمینیت سرامیکی

لمینیت ها لایه های نازکی از جنس سرامیک هستند که برای بهبود دندان های تغییر رنگ یافته، شکسته، لب پر شده و … به سطح جلوی دندان ها متصل می شوند. مدت زمان طولانی است که لمینیت دندان به عنوان یک درمان رایج جهت اصلاح طرح لبخند (طراحی لبخند) بکار می رود.

لمینیت سرامیکی دندان در چه مواردی کاربرد درمانی دارد؟

همانطور که اشاره شد، از لمینیت سرامیکی دندان برای برطرف کردن طیف وسیعی از عیوب ظاهری و مشکلات دندانی استفاده می شود. برخی از مهم ترین مشکلات ظاهری که توسط این ونیرهای سرامیکی برطرف می شود عبارت اند از:

  • تغییر رنگ دندان ها با بالا رفتن سن
  • ساییده شدن دندان ناشی از عوامل مکانیکی و شیمیایی
  • نقایص رشدی و تکاملی مینایی
  • فلوئوروزیس
  • تغییر رنگ ناشی از مصرف تتراسایکلین
  • تغییر رنگ دندان های درمان ریشه شده که در مقابل بلیچینگ مقاوم هستند.
  • تغییر رنگ ناشی از درمان ریشه که با لمینیت سرامیکی بهبود میابد.
  • تصحیح شکل دندان هایی که فرم آناتومیک صحیح ندارند مانند دندان های ثنایای دوم
  • ترمیم لبه شکسته دندان های قدامی
  • بستن فاصله بین دندان ها
  • تغییر رنگ های خارجی دندان که با بلیچینگ از بین نمی روند.

کلیک کنید: ترمیم و بازسازی دندان های پوسیده

مزایای لمینیت های سرامیکی چیست؟

مزایای لمینیت های سرامیکی چیست؟

  • حفظ ساختار دندان، در لمینیت ها تنها حدود 0.3 تا 0.7 میلی متر از یک سطح دندان تراش داده می شود که در مقایسه با انواع مختلف روکش ها که تراش دور تا دور دندان ها انجام می شود و بین 1 تا 2 میلی متر از بافت دندان برداشته می شود، درمانی بسیار محافظه کارانه تری محسوب می گردد.
  • به دلیل این عمق تراش کم و محدود به مینا معمولاً نیازی به تزریق بی حسی نمی باشد.
  • ظاهر بسیار زیبایی و طبیعی لمینیت های سرامیکی، انعکاس و عبور نور در لمینیت ها کاملا شبیه به دندان های طبیعی می باشد.
  • مقاوم در برابر رنگ پذیری، در مواردی مانند مصرف بالای چای و قهوه در طول روز و یا مصرف سیگار دچار تغییر رنگ نمی شوند.
  • باند یا اتصال شیمیایی قوی به دندان و مقاومت دربرابر نفوذ مایعات
  • سازگاری زیستی خیلی خوب، لثه ها با سرامیک ها سازگار بوده و آن ها را به خوبی تحمل می کنند، در نتیجه در صورت بهداشت دهان مناسب، لثه ها پس از اصلاح طرح لبخند با لمینیت های سرامیکی کاملا سالم و نرمال خواهند بود.
  • مقاومت خوب در برابر سایش و شکستگی

چه افرادی نمی توانند لمینیت سرامیکی انجام دهند:

  • افرادی که به دلایل مختلف از جمله بهداشت دهانی ضعیف در معرض خطر بالای پوسیدگی دندان قرار دارند. در این موارد ابتدا باید پوسیدگی ها تحت درمان قرار گرفته و کنترل شوند و سپس درمان لمینیت انجام شود.
  • در دندان‌ هایی که لثه ها و بافت های اطراف آن در وضعیت سلامتی قرار ندارند. در این حالت اولویت با درمان لثه ها و بافت پریودنتال است و پس از برقراری سلامتی است که می توان به لمینیت برای زیبایی بیشتر فکر کرد.
  • در دندان های بسیار نا مرتب ( مانند دندان ‌های چرخیده یا روی هم افتاده) ، ابتدا باید درمان ارتودنسی انجام شود و سپس از لمینیت  برای زیبایی بیشتر بهره برد.
  • در بیماران با مشکل دیپ بایت که در واقع همپوشانی زیاد دندان های پیشین است، به دلیل نیروهای جویدن نامناسب ممکن است شکستگی ونیرهای سرامیکی ایجاد شود. از این رو ابتدا باید مشکل با ارتودنسی درمان شده و سپس لمینیت ونیر بکار رود.

کامپوزیت ونیرها

کامپوزیت ونیرها

طراحی لبخند با کامپوزیت روشی بسیار محافظه کارانه و کم هزینه تر نسبت به لمینیت سرامیکی است. در این روش از کامپوزیت برای اصلاح جزئی دندان ها (تنها بخشی از دندان) و یا اصلاح گسترده دندان در تمام سطوح استفاده می شود. برای اصلاح طراحی لبخند با کامپوزیت نیازی به تراش دندان نیست و تمام مراحل در مطب متخصص دندانپزشک (بدون نیاز به لابراتوار) انجام می شود.

چه زمانی استفاده از ونیرهای کامپوزیتی بهترین روش درمانی است؟

چه زمانی استفاده از ونیرهای کامپوزیتی بهترین روش درمانی است؟

از آنجا که کامپوزیت‌ ونیر باند مناسبی به مینا و عاج دندان دارد، زمانی که دندان‌ ها به دلایل مختلف مینای خوبی ندارند، گزینه مناسبی جهت درمان‌ های زیبایی می ‌باشد. و به طور کلی در شرایط زیر اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت ونیر مناسب ‌ترین درمان است:

  • زمانی که سطح خارجی دندان به دلایل مادرزادی، بیماری ها، سایش ها، عادات نا صحیح و ترمیم های قبلی مینای مناسبی برای باند ندارد.
  • ترمیم های کامپوزیتی قبلی نامناسب
  • تغییر رنگ ترمیم های قبلی
  • تغییر رنگ دندانی
فواصل بین دندانی

زمانی که  فرد دارای دیاستم یا فاصله بین دندان ها است نیز می توان با کمک کامپوزیت دندان این فاصله را بست.

شکستگی‌ های وسیع دندانی

دندان‌ هایی که دچار شکستگی های وسیع تاج دندان هستند را می ‌توان توسط کامپوزیت ‌ها ترمیم و ونیر نمود. امروزه با وجود کامپوزیت هایی که از نظر استحکام و زیبایی در حد کاملا قابل قبولی قرار دارند، نیاز به تراش وسیع این دندان ها جهت انجام روکش دندان نبوده و می‌ توان آن‌ ها را به شکلی کاملا محافظه کارانه و مشابه با فرم و رنگ دندان های طبیعی بازسازی نمود.

کلیک کنید: آیا امکان بازسازی دندان پوسیده یا شکسته وجود دارد؟

طول عمر کامپوزیت دندان

یکی از معایب کامپوزیت دندان، طول عمر محدود آن ها (در مقایسه با لمینیت سرامیکی) است. در حالی که لمینیت های سرامیکی می توانند 15 تا 20 سال یا بیشتر دوام بیاورند، ونیرهای کامپوزیتی معمولاً طول عمر کم تری در حدود 5 تا 7 سال دارند.

فرق لمینیت و کامپوزیت

فرق لمینیت و کامپوزیت

لمینیت سرامیکی نیز عملکردی مشابه کامپوزیت ونیر دارد. تفاوت در نوع ماده و نحوه ساخت آن هاست. درحالیکه کامپوزیت ونیر هر فک در یک جلسه در مطب انجام می شود، لمینیت سرامیکی همراه با تراش کم، اسکن دیجیتال و ارسال آن به لابراتوار در دو جلسه به فواصل حدود سه هفته انجام می شود. کامپوزیت ونیر معمولا نیاز به تراش ندارد مگر آن که دندان بیرون زده باشد.

اما در لمینیت سرامیکی دندان ها نیاز به تراش دارند که این تراش در حدود نیم میلی متر است و البته به موقعیت از لحاظ جلو و عقب بودن دندان نیز بستگی دارد. در حالی که ماندگاری کامپوزیت ونیر حدود پنج تا هفت سال است، این مشخصه برای لمینیت سرامیکی حدود ده الی بیست سال است. کامپوزیت ونیر همانند دندان رنگ می گیرد و البته قابل پالیش است. لمینیت سرامیکی رنگ نمی گیرد و دچار شکستگی نیز نمی شود. لمینیت سرامیکی محکم تر و ماندگارتر از کامپوزیت ونیر است. این استحکام شامل رنگ و استحکام مواد می شود. یکی از معایب لمینیت سرامیکی نسبت به کامپوزیت ونیر تراشیده شدن دندان است.

سایر روش های اصلاح طرح لبخند عبارت اند از:

  • روکش های دندانی (در مواردی که آسیب های گسترده دندانی وجود دارد.)
  • ارتودنسی دندان
  • لیفت لثه و…

بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند

طراحی لبخند یک فرایند کاملا تخصصی است و بهتر است توسط یک متخصص دندانپزشک ماهر انجام شود. در کلینیک تخصصی دکتر مهناز ارشد انواع خدمات تخصصی دندانپزشکی را با بهترین کیفیت و با به‌ روزترین تجهیزات به شما عزیزان ارائه می شود. به طور کلی این خدمات شامل کاشت ایمپلنت دندان، جراحی لثه و رفع عفونت لثه، لمینیت سرامیکی، کامپوزیت ونیر، بلیچینگ، درمان خروپف و آپنه، درمان ایمپلنت برای بیماران با فک صاف و … می باشند.

قیمت لمینیت و کامپوزیت دندان ۱۴۰۲

قیمت لمینیت و کامپوزیت دندان ۱۴۰۲

موارد بسیار بر قیمت لمینیت دندان تاثیر گذارند، می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع لمینیت: لمینیت دندان در انواع مختلفی مانند لومینیرز، IPS و .. وجود دارد که بر اساس نوع استفاده شده، هزینه ی آن متفاوت است.
  • تعداد دندان مورد درمان: با توجه به تعداد دندان‌ هایی که به درمان نیاز دارند و بر اساس تعداد واحد مورد نیاز، هزینه متغیر می ‌باشد.
  • تخصص دندانپزشک: در صورتی که دندانپزشک معالج، متخصص ترمیمی و زیبایی دندانپزشکی باشد، هزینه دستمزد دندانپزشک بالا تر است.
  • هزینه لابراتوار: لابراتوار ساخت پروتزهای دندانی و یا آزمایشگاه دندانسازی نیز می ‌تواند در مجموع هزینه‌ های درمان لمینیت تاثیر گذار باشد.

قیمت کامپوزیت دندان

موارد بسیار بر قیمت کامپوزیت تاثیر گذارند، می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند و کشور سازنده مواد کامپوزیت دندان
  • تعداد واحد های کامپوزیت دندان، قیمت کامپوزیت دندان به واحد های کامپوزیت هر دندان بستگی دارد.
  • دستمزد متخصص دندانپزشک، بنا به مهارت و دانش متخصص دندانپزشک انتخابی شما

کلیک کنید: 20 موردی که باعث خرابی دندان ها می شود

برای دریافت اطلاعات دقیق‌ تر در این زمینه می ‌توانید ما با در ارتباط باشید از طریق راه ارتباطی زیر:

تلفن: ٠٩٣٦٥١٦٤٣٢٣

تخفیفات جمعه سیاه (بلک فرایدی)

تخفیفات جمعه سیاه (بلک فرایدی)

23 نوامبر جمعه سیاه (بلک فرایدی) در سراسر جهان جشن گرفته می شود. روزی که با کاهش قیمت مشخص می شود و سیگنال شروع خرید کریسمس است. در کلینیک تخصصی دکتر مهناز ارشد ما می خواهیم به کمپین جمعه سیاه 1402 بپیوندیم و این فرصت را به شما ارائه دهیم با تخفیف 25 درصدی ما لبخندی درخشان تر و سالم تری را داشته باشد.

برای این کار، ما می خواهیم کارها را تا حد امکان برای شما آسان کنیم و به همین دلیل است جمعه سیاه را به یک هفته کامل تبدیل کرده ایم. از 28 آبان ماه  تا 3آذر ماه 25٪ درصد تخفیف در درمان های زیبایی بلیچینگ، کامپوزیت ونیر و همچنین جرمگیری برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم. همچنین اگر شما هم از کسانی هستید که نیاز به کاشت ایمپلنت دندانی داشتید، هم اکنون می توانید در تخفیف سیاه جمعه با 15 درصد تخفیف  این کار را انجام دهید. ما همیشه همراه و پشتیبان شما هستیم.

سوالات متداول

پالیش کامپوزیت دندان چه مزایایی دارد؟

برخی تصور می ‌کنند که پالیش کامپوزیت فقط جنبه زیبایی دارد، در حالی که اینطور نیست. زیبایی دندان‌ ها و درخشان ‌تر شدن آن‌ ها فقط بخش کوچکی از فواید پالیش کامپوزیت است. تمام مراحلی که برای پالیش کامپوزیت انجام می ‌شود می ‌تواند باکتری‌ هایی که در داخل دهان و بین دندان‌ ها وجود دارند را از بین ببرد. این کار باعث جلوگیری از ابتلا به پوسیدگی دندان و بسیاری از بیماری ‌های لثه می ‌شود.

آیا بلیچینگ به مینای دندان آسیب می‌ زند؟

بلیچینگ دندان در مطب متخصص دندانپزشک، خودش به تنهایی بدون ضرر بوده و به دندان‌ ها آسیب نمی ‌رساند، چون مواد شیمیایی بکار رفته در ژل بلیچینگ، هیچ تاثیری روی ساختار معدنی دندان‌ ها ندارد. این مواد تنها به مولکول‌ های آلی رنگی که باعث تغییر رنگ دندان‌ ها شده ‌اند حمله می‌ کنند. بنابراین اگر از ژل های استاندارد و با ph مناسب جهت سفید کردن دندان ها استفاده شود، بلیچینگ بدون آسیب خواهد بود.

سن مناسب برای اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

به عنوان یک قاعده کلی، سن فرد باید بالای بیست سال باشد. البته سن به نوع درمان مورد نیاز نیز بستگی دارد. برای مثال نمی تواند بلیچینگ را برای سفید کردن دندان های نوجوانان به کار برد. ونیرها نیز معمولا قبل از بیست سالگی انجام نمی شوند. برای ایمپلنت نیز سن افراد باید بالای هجده سال باشد. زیرا در سنین پایین استخوان فک به رشد کافی نرسیده تا به پایه ایمپلنت متصل شود.

لمینیت دندان چقدر طول می کشد؟

همانطور که پیش از این گفته شد انجام لمینیت دندان در دو جلسه صورت می گیرد به گونه ای که پس از اسکن دیجیتال از دندان ها در جلسه اول، 2 الی 3 هفته طول می کشد تا لمینیت دندان شما در لابراتوار ساخته شود. پس از اینکه لمینیت دندان ساخته شد متخصص دندانپزشک زمانی را برای جلسه دوم و سمان مخصوص در نظر می گیرد که زمان چسباندن آن به دندان ها، یک الی دو ساعت در مطب متخصص دندانپزشک زمان خواهد برد.

چرا کامپوزیت دندان به پالیش احتیاج پیدا می ‌کند؟

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که درمان کامپوزیت ونیر انجام داده اید، ممکن است نگران زردی یا لک شدن کامپوزیت ونیر دندان هایتان باشید. نگرانی شما در این باره بی ‌مورد نیست. بسیاری از افراد پس از مدتی مجبورند برای حفظ زیبایی کامپوزیت دندان‌ هایشان پالیش کامپوزیت دندان را انجام دهند. عوامل مختلفی می ‌تواند باعث آسیب دیدن دندان‌ های کامپوزیت شده شود، بنابراین همیشه مشکل از نحوه ی مراقبت شما از دندان ‌هایتان نیست. برای مثال استفاده از برخی خمیردندان‌ های نا مرغوب و یا مسواک ‌های نامناسب می ‌تواند باعث خراشیدگی کامپوزیت شود. استفاده از دهان ‌شویه ‌هایی که در ترکیبات آن‌ ها الکل وجود دارد و یا پالیش غیراصولی از دیگر دلایل آسیب دیدن کامپوزیت دندان به شمار می ‌روند. به همین دلیل افرادی که کامپوزیت ونیر دارند باید به صورت دوره ‌ای برای پالیش کامپوزیت دندان به متخصص دندانپزشک خود مراجعه کنند.

دکتر مهناز ارشد

متخصص پروتزهای دندانی، ایمپلنت و زیبایی

متخصص درمان مشکلات مفصل فکی و آپنه خواب

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر مهناز ارشد

نظر بدهید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *