چگونه دندانپزشک خوب در شمال تهران را پیدا کنیم؟

چگونه دندانپزشک خوب در شمال تهران را پیدا کنیم؟

اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱:۲۶ ب٫ظ

به دنبال یک دندانپزشکی معتبر در تهران هستید؟ ما در اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر مهناز ارشد با ارائه خدمات دندانپزشکی دیجیتال و با کادری مجرب، در خدمت شماست. انجام  کلیه درمان‌ های تخصصی اعم از ایمپلنت دندان‌، درمان خروپف و آپنه خواب، انواع خدمات زیبایی دندان: لمینیت، کامپوزیت ونیر، بلیچینگ، درمان مشکلات مفصل فکی و … بی ‌تردید، بهترین مراقبت دندانی را با ما تجربه می کنید.

بهترین دندانپزشکی در منطقه یک تهران

بهترین دندانپزشکی در منطقه یک تهران

مراجعه به متخصص دندانپزشک جنبه اساسی حفظ سلامت دهان و دندان است و کیفیت درمان ارائه شده توسط بهترین دندانپزشکی در منطقه یک تهران می تواند به طور قابل توجهی بر تجربه و نتیجه ی نهایی درمان بیمار تاثیر بگذارد. با این حال یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی خوب خوب چندین ویژگی کلیدی دارد که آن را از بقیه متمایز می کند. در ادامه بررسی می کنیم که در هنگام انتخاب دندانپزشکی معتبر در تهران چه نکات و ویژگی هایی را باید لحاظ کنید.

محیط تمیز و استریل

یک محیط تمیز و استریل برای ایمنی و رفاه بیمار ضروری است. بهترین دندانپزشکی در منطقه یک تهران پروتکل‌ های کنترل عفونت را رعایت می ‌کند و اطمینان می‌ دهد که همه ابزارها و تجهیزات به درستی استریل شده ‌اند.

طرح درمان تخصصی

نیازهای درمانی هر بیمار منحصر به فرد است و بهترین دکتر فوق تخصص دندانپزشکی در تهران با توجه به آنالیز های لازم، طرح درمان تخصصی هر بیمار را با توجه به تشخیص خود و نیاز بیمار می دهد.

آسایش و ایجاد محیطی آرامش بخش برای بیمار

اضطراب از درمان های دندانپزشکی یک نگرانی رایج در بین بیماران است. بهترین دندانپزشکی در منطقه یک تهران راحتی بیمار را در اولویت قرار می ‌دهد و امکاناتی را ارائه می‌ دهد که به کاهش اضطراب بیماران کمک می کند و تجربه مثبتی را برای همه بیماران تضمین خواهد کرد.

تمرکز قوی بر مراقبت های پیشگیرانه

هر کلینیک تخصصی دندانپزشکی خوب در تهران برای دستیابی به بهترین درمان، از مواد با کیفیت بالا برای ترمیم و درمان استفاده می کند. همچنین از جدیدترین فناوری های دندانپزشکی مانند اسکن های دیجیتالی می کند تا دقت و صحت خدمات خود را افزایش دهند.

در کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر مهناز ارشد چه خدماتی ارائه می ‌شود؟

از جمله خدماتی که در کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر مهناز ارشد ارائه می ‌شود عبارت اند از:

  • بازسازی لبخند و زیبایی، لمینیت، کامپوزیت ونیر و بلیچینگ دندان
  • ایمپلنت های دندانی و بازسازی شدید استخوان فکی
  • نایت گارد و درمان مشکلات مفصل فکی
  • درمان خروپف و آپنه خواب

ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت

کامپوزیت ونیر دندان تکنیکی است که با مواد هم رنگ دندان (کامپوزیت) که همان مواد ترمیم دندان هستند، بدون دخالت نرم‌ افزار و بدون نیاز به لابراتوار در مطب و به‌ صورت دستی در یک جلسه توسط متخصص دندانپزشک انجام می شود. کامپوزیت دندان را می ‌توان از متریال‌ های مهم در دندانپزشکی دانست که برای امور مختلفی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. بیشتر کاربرد ‌های این متریال در حیطه اقدامات دندانپزشکی زیبایی است. عموماً از این ماده برای انجام ونیر‌های کامپوزیتی استفاده می ‌شود. این ونیر‌ها دقیقاً کاربردی شبیه لمینیت‌ های سرامیکی دارند که به صورت لایه ‌ای نازک بر روی دندان‌ ها قرار می ‌گیرند و از این طریق مشکلات دندانی نظیر پریدگی لبه، تغییر رنگ، ساییدگی و… را بر طرف می ‌کنند. البته این تنها کاربرد کامپوزیت نیست.

از متریال کامپوزیت برای پر کردن یا ترمیم برخی از مشکلات دندانی استفاده می ‌شود. این کاربرد کامپوزیت را باندینگ دندان نیز می گویند که در آن از رزین کامپوزیت برای رفع برخی از ساییدگی ها، پرکردن سوراخ‌ ها یا ترک ها، رفع شکستگی‌ ها و غیره استفاده می‌ شود. از طرفی دیگر این ماده می ‌تواند مقاومت و دوام بالایی داشته باشد همچنین شکل و ساختار آن نیز مشابه دندان‌ های طبیعی است. مازاد بر این، هزینه آن نسبت به لمینیت ‌های سرامیکی پایین ‌تر بوده و همین مورد هم سبب محبوبیت آن در بین مردم شده است.

باید این موضوع را هم خاطر نشان کرد که استفاده از ونیر‌های کامپوزیتی نیاز به تراش ندارد و عموما به صوت ماده ‌ای خمیری شکل بر روی دندان‌ ها قرار می ‌گیرد. این فاکتور سبب شده تا استفاده از آن‌ رشد بیشتری داشته باشد. هزینه کامپوزیت‌ ونیر از لمینیت سرامیکی کمتر بوده و طی یک جلسه به صورت لایه ی نازکی روی دندان ها قرار می گیرد؛ و البته عمر کوتاه تری نیز نسب به لمینیت‌ های سرامیکی دارد.

لمینیت سرامیکی

لمینیت سرامیکی

لمینیت دندان یک پوسته شفاف و نازک سرامیکی است. لمینیت سرامیکی فرآیند طولانی ‌تر و پیچیده ‌تری نسبت به کامپوزیت ونیر دارند. بهترین روش برای اصلاح بد شکلی و بد فرمی دندان‌ ها، مشکلات عمیق بد رنگی و لکه‌ های روی مینای دندان و همچنین مرتب کردن و رفع فواصل میان دندان‌ ها و… استفاده از لمینیت های سرامیکی است. لمینیت ها که بسیار نازک اما مقاوم هستند روی لایه بیرونی و سطح جلویی دندان ‌ها چسبانده می ‌شوند تا ظاهر دندان‌ ها را اصلاح کنند. به این شکل می‌ توان فرم لبخند را تغییر داد و به یک لبخند هالیوودی و زیبا رسید.

در تکنیک پرسلن ونیر تبحر بهترین دندانپزشک تهران در تشخیص میزان تراش و یا حتی عدم نیاز به تراش بسیار مهم است. در صورت تراش بیش از حد دندان ممکن است حساس شده و یا حتی به عصب برسد. لمینیت ‌های سرامیکی از جنس مواد سرامیکی (پرسلن) هستند که با شفافیت و درخشش خود، ظاهری کاملا شبیه به دندان‌ های طبیعی را ایجاد می ‌کنند. مقاومت آن‌ ها در برابر خوردگی و تغییر رنگ بسیار بالا است و تا سال‌ ها درون دهان به خوبی باقی می ‌مانند.

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان (tooth bleaching) یکی از درمان ‌های حرفه‌ ای در زمینه سفید کردن دندان‌ هاست. این درمان به افراد کمک می ‌کند تا بد رنگی دندان ‌هایشان را رفع کرده و دندان ‌هایی سفید و درخشان داشته باشند. اغلب متخصصین دندانپزشک بر این عقیده هستند که این شیوه، کم‌ عارضه ‌ترین و بی‌ خطرترین روش برای سفید کردن دندان‌ هاست. در این تکنیک درمانی، رنگ دندان ‌های شما بسته به جنس و میزان زردی دو تا سه درجه تغییر رنگ خواهد داد. توجه داشته باشید که برای به دست آمدن بهترین نتیجه، متخصص دندانپزشک در ابتدا به بررسی علت تغییر رنگ دندان‌ ها خواهد پرداخت. همه ی افراد می‌ توانند برای سفید کردن دندان‌ های خود از روش بلیچینگ استفاده نمایند.

البته گاهی احتمال دارد که در موارد خاصی، این تکنیک موثر واقع نشود. متخصص دندانپزشک با معاینه دقیق، مشخص می ‌کند که آیا بلیچینگ دندان برای فرد قابل انجام است یا خیر. در واقع این روش بیشتر برای افرادی که دندان‌ های سالم دارند و قصد سفید تر و درخشان ‌تر کردن دندان‌های خود را دارند، کاملا مناسب است. در نظر داشته باشید که اگر دندان‌ هایی کج و یا به شدت بد رنگ دارید، باید از دیگر روش‌ های اصلاح طرح لبخند استفاده کنید.  در این روش، نیازی به آماده سازی دندان‌ ها و تراش آن ها نخواهد بود. در نتیجه بدون اینکه کوچک ترین آسیبی به دندان‌ ها وارد شود، می‌ توانید زیبایی لبخند را به خود هدیه دهید. بلیچینگ یکی از ساده ‌ترین و سریع ‌ترین روش های سفید کردن دندان است.

ایمپلنت

ایمپلنت

زمانی که یک و یا چند دندان به هر دلیلی از دست برود جای خالی آن معمولا مشکل بزرگی در زیبایی لبخند شما خواهد بود. برای جبران این مشکل، ایمپلنت ها می توانند گزینه بسیار مناسبی باشند تا علاوه بر پر کردن فضای خالی، ظاهری بهتر به طرح لبخند شما ببخشند. یکی از مهمترین دلایل انتخاب ایمپلنت، شباهت زیاد آن از نظر ظاهری و از نظر عملکرد با دندان طبیعی می باشد. در واقع شباهت ایمپلنت با دندان طبیعی به میزانی زیاد است که شاید متخصص دندانپزشک نیز برای تشخیص این دو نسبت به هم نیاز به بررسی عکس های رادیوگرافی داشته باشد.

به طور معمول این روش درمانی برای بیشتر افراد قابل انجام است، اما نکته مهم این است که رشد استخوان فک باید تمام شده باشد. برخی از کودکان که بر اثر حادثه، ضربه و یا به علت نقص مادر زادی، دندان های قدامی خود را از دست داده اند، برای کاشت ایمپلنت دندان باید تا سن 18 سالگی صبر کنند. دندانپزشک خوب شمال تهران بعد از بررسی کامل و دقیق وضعیت دندان ها و فک، اگر از تکمیل رشد آن ها اطمینان یافت، می تواند اقدام به کاشت ایمپلنت دندان کند. به طور کلی افرادی که قصد انجام کاشت ایمپلنت دندان را دارند، باید سلامت دهان و دندان خوبی داشته و به هیچ عنوان دچار بیماری های لثه و سایر مشکلات مربوط به دهان و دندان نباشند.

بازسازی استخوان فک های به شدت تحلیل رفته ساب ‌پریوستئال ایمپلنت ها

بازسازی استخوان فک های به شدت تحلیل رفته

ساب ‌پریوستئال ایمپلنت ها

ایمپلنت ‌های ساب‌ پریوستئال نوعی از ایمپلنت ‌های دندانی محسوب می‌ شوند که بر خلاف ایمپلنت ‌های دندانی معمول (اندوستال) به جای قرارگرفتن در داخل استخوان فک به وسیله فریمی بر روی استخوان فک و زیر لثه قرار می گیرند. این پروتز‌ها توسط پیچ ‌های کوچکی در نقاط مختلف فک کاشته شده و به مرور زمان و از طریق استخوان سازی در اطراف و روی فریم کاملا مستحکم می ‌شوند. ایمپلنت ‌های ساب‌ پریوستئال پلیت هایی از جنس تیتانیوم مرغوب هستند که استخوان فک و همین طور ایمپلنت های ما رو باز سازی می کنند، این پلیت ها با توجه به شرایط فک و دهان هر فرد به طور اختصاصی برای اون فرد با استفاده از عکس برداری های مخصوص و پرینت سه بعدی ساخته می شوند. این تکنولوژی جدید به ما این امکان رو می دهد که  بدون روش های روتین قدیمی مثل قالب گیری فقط با اسکن پلیت روکش های موقت و دائم بیمارمون ساخته شوند و بعد از قرار گیری پلیت بیمار بدون هیچگونه مشکلی به زندگی روتن خود ادامه دهد.

نایت گارد و درمان مشکلات مفصل فکی

نایت گارد و درمان مشکلات مفصل فکی

در ادامه به نایت گارد، دندان قروچه و مشکلات فکی می پردازیم:

دندان قروچه چیست؟

دندان قروچه یا براکسیسم (Bruxism) به عادت ساییدن و فشردن دندان ها روی هم گفته می شود که معمولا در خواب رخ می دهد. ساییدن دندان ها و فشار دادن آن ها روی هم به طوری که حتی ممکن است اطرافیان را از خواب بیدار کند. در این صورت دندان ها سایش پیدا کرده و مسطح و لب پریده می شوند. در اصطلاح دندانپزشکی به فشار دادن شدید فک و ساییده شدن دندان ها که معمولاً صدای آزاردهنده ای هم دارد، دندان قروچه می گویند. این عمل اکثر اوقات در شب اتفاق می افتد و آسیب های زیادی به دندان ها وارد می کند. دندان قروچه معمولا ناخودآگاه انجام می شود و فرد متوجه این کار نیست. طبق بررسی های انجام شده توسط متخصصان دندانپزشکی، مشخص شده که یک سوم کودکان نیز دچار دندان قروچه می باشند. خوشبختانه این معضل به مرور زمان در اکثر آن ها از بین می رود و آن را ترک می کنند.

جلوگیری از آسیب رسیدن به دندان ها بر اثر دندان قروچه با استفاده از نایت گارد ها

تنها راه جلوگیری از آسیب رسیدن به دندان ها و مفصل از طریق استفاده از محافظ شبانه یا نایت گارد است. نایت گارد از ساییدگی دندان، آسیب به دندان، درد و فشار بر روی مفصل فکی و گیجگاهی و درد شدید هنگام دندان قروچه و … جلوگیری می کند زیرا محافظ شبانه یا نایت گارد تمام فشاری را که دندان ها هنگام دندان قروچه در معرض آن قرار دارند را جذب خود کرده و نمی گذارد به دندان هایتان آسیبی وارد شود. نایت گارد رو هر شب موقع خواب بر روی دندان ها بگذارید تا فشارها و تماس های نا صحیح بر دندان ها برداشته شوند و از آسیب رسیدن به دندان ها در حین خواب جلو گیری کند.

خروپف و آپنه

خروپف و آپنه

خروپف (Snoring) صدای غالبا بلند یا خشنی است که در هنگام خواب ایجاد می شود. شما زمانی خرخر می کنید که جریان هوا در هنگام تنفس باعث لرزش بافت های پشت گلویتان شود. خروپف می تواند از طریق بینی، دهان یا هر دوی آن ها صورت بگیرد. برخی از افراد فکر می کنند که خروپف فقط در مراحل عمیق خواب اتفاق می افتد اما واقعیت این است که خروپف می تواند در هر مرحله ای از خواب رخ دهد. خروپف در میان مردم یک مشکل شایع است. ۵۷% از مردان بزرگسال و ۴۰% از خانم ها در خواب خروپف میکنند. درمان خروپف روشهای مختلفی دارد.

بیشتر این افراد در رده سنی بین ۴۰ تا ۶۰ سال هستند. یک‌چهارم کسانی که خروپف میکنند، آن را یک بیماری یا عارضه نمیدانند و خروپف را بسیار عادی تلقی می کنند. حدود ۱۰ تا ۱۲ % از کودکان هم در خواب خروپف می کنند. می توان گفت که خروپف با وجود این که برای دیگران آزاردهنده است اما به‌ طورکلی، پدیده ای بی ضرر است، با این وجود در بعضی از افراد خروپف نشان دهنده یک اختلال پزشکی جدی به نام آپنه انسدادی خواب (OSA) است و باید حتما تحت درمان قرار بگیرد.

درمان خروپف با دستگاه های دهانی

یکی از درمان های موفق مشکل وقفه تنفسی خواب، استفاده از دستگاه های پروتزی دهانی برای تعدیل موقعیت فکی و دندانی است. استفاده از این درمان غیرتهاجمی در 80% بیماران مبتلا به مشکل خفیف تا متوسط موفق گزارش شده و درمورد بیماران مبتلا به مشکل شدید در 60% موارد با موفقیت همراه بوده است. هدف از این درمان به طور کلی جلو و پایین کشیدن فک پایین به هدف کمک به باز ماندن مسیر تنفسی می باشد. بنابراین میزان حرکت رو به جلو و پایین فک پایین نقش مهمی در تأثیرگذاری و موفقیت درمان دارد و حداکثر حرکت فک پایین باعث بازشدن حداکثری مسیر تنفسی خواهد شد  ولی از طرفی این حرکت مندیبل باید به گونه ای طراحی شود که باعث آزردن کندیل مندیبل  و دیسک مفصلی و درنتیجه ایجاد مشکلات در مفصل فکی نشود.

در نتیجه درمان و چکاپ های متوالی توسط متخصص پروتز امری ضروری است. اپلاينس هاي دهاني به منظور تغيير موقعيت منديبل، زبان و ديگر ساختارهاي راه هوايي جهت بهبود مشكلات تنفسي بيمار مورد استفاده قرار می گیرد. جلو آوردن منديبل در بيماران با مشكلات تنفسي  خواب  به طور واضحي سبب بهبود وضعيت تنفسي مي شود. اساس كار اسپلينت ها كه در درمان مشكلات تنفسي خواب مورد استفاده قرار مي گيرند، مانند دستگاه هاي فانكشنال است و با جلو نگه داشتن منديبل سبب بهبود راه هوايي مي شوند.

سوالات متداول

نایت گارد برای چه کسانی کاربرد دارد؟

بیشترین استفاده‌ ای که یک نایت گارد دارد، محافظت از دندان‌ ها در اثر دندان قروچه و سایش است. کسانی که بروکسیسم دارند و دندان قروچه می ‌کنند، فشار زیادی به دندان‌ های خود وارد می‌ کنند و دندان ها را در جهت ‌های مختلفی بر روی هم می ‌سابند. این کار باعث از بین رفتن تدریجی دندان‌ ها و تغییر موقعیت آن ها می‌ شود.

آیا انجام لمینیت سرامیکی درد دارد و با بی حسی انجام می شود؟

خیر. با توجه به تراش حداقلی و بسیار کم مینای دندان ها دردی وجود ندارد. در بعضی موارد که نیاز به تراش بیشتر از این مقدار است، از بی حسی استفاده می شود.

برای اصلاح طرح لبخند از چه درمان هایی استفاده می شود؟

با توجه به شرایط و نیازهای بیمار بر اساس تشخیص متخصص پروتز و زیبایی، ممکن است درمان هایی مانند لمینیت سرامیکی، ایمپلنت، روکش، بلیچینگ، کامپوزیت ونیر و غیره مورد نیاز باشد.

برای سفید کردن دندان از چه درمان هایی استفاده می شود؟

استفاده از بلیچینگ برای سفید کردن دندان ها و همچنین لمینیت، کامپوزیت ونیر و… برای تغییر ظاهر دندان ها علاوه بر رنگ دندان ها از درمان های متداول هستند.

دکتر مهناز ارشد

متخصص پروتزهای دندانی، ایمپلنت و زیبایی

متخصص درمان مشکلات مفصل فکی و آپنه خواب

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر مهناز ارشد

نظر بدهید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *